Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility I.T.M. Bihor ANUNȚ cu privire la tranziția de la REVISAL la REGES-ONLINE
 
Inspectoratul Teritorial de Munca Bihor

Articole și noutăți

ANUNȚ cu privire la tranziția de la REVISAL la REGES-ONLINE

ANUNȚ

cu privire la tranziția de la REVISAL la REGES-ONLINE în conformitate cu prevederile Ordinului  nr. 2.143/2025 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.107/2025 pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii şi interogării datelor în/din Registrul general de evidenţă a salariaţilor - REGES-ONLINE
              
Din situația depunerilor în REGES-ONLINE a reieșit faptul că, până la data de prezentei, la nivelul județului Bihor, procentul celor care s-au înrolat în noul sistem este de aproximativ 75%.
Angajatorii au obligaţia de a solicita accesul în Registru până la data de 31.12.2025.
La data de 31 decembrie 2025 se împlinește termenul limită până la care  angajatorii trebuie să se înregistreze în REGES-ONLINE și, totodată, să completeze toate elementele contractelor individuale de muncă active la data accesării Registrului, care nu se regăsesc în sistemul informatic REVISAL;
Incepând cu 01 ianuarie 2026 aplicația REVISAL  nu va mai fi disponibilă, toate raportările urmând a se efectua exclusiv prin noua platformă digitală.
DIN DATA DE 01.01.2026 UTILIZAREA EXCLUSIVĂ A PLATFORMEI REGES-ONLINE DEVINE OBLIGATORIE PENTRU TOȚI ANGAJATORII !!!

ACTELE NECESARE AUTORIZĂRII ACESULUI LA REGISTRU UNUI ANGAJATOR:
a) pentru reprezentanţii legali ai angajatorilor înregistraţi la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) autorizarea se realizează automat de către sistem, prin verificarea în RECOM a calităţii solicitantului;
b) pentru angajatorii neînregistrați la ONRC (Oficiu Național Registru Comerțului)
Reprezentantul legal trebuie să încarce în portal, semnate digital, doar următoarele documente:
➢ Hotărârea judecătorească de înființare sau alt act constitutiv;
➢ Certificatul de înregistrare fiscală;
➢Documentul care dovedește calitatea de reprezentant legal a solicitantului(asociație, fundație, etc).
c) pentru împuterniciții angajatorilor cu capital privat
Împuternicitul desemnat trebuie să încarce în portal, semnate digital, doar următoarele documente:
➢ Certificatul de înregistrare la ONRC sau certificatul de înregistrare fiscală;
➢ Hotărârea judecătorească de înființare sau alt act constitutiv;
➢ Împuternicire notarială pentru solicitant sau, după caz, contractul de prestări servicii/actul adițional, care atestă obligația prestatorului, prin reprezentantul său legal, de a crea contul de acces al angajatorului în Registru.
d) pentru împuterniciții angajatorilor cu capital de stat
Împuternicitul desemnat trebuie să încarce în portal, semnate digital, doar următoarele documente:
➢ Actul constitutiv;
➢ Documentul care atestă calitatea de reprezentant legal;
➢ Certificatul de înregistrare fiscală;
➢ Împuternicire semnată digital de reprezentantul legal sau împuternicire notarială pentru solicitant.
e) pentru reprezentanții legali și împuterniciții angajatorilor prevăzuți de Legea-cadru nr.153/2017(privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice)
Autorizarea se face prin încărcarea în portal, semnate digital, doar a următoarelor documente:
➢ Documentul care atestă calitatea de reprezentant legal;
➢ Certificatul de înregistrare fiscală;
➢ Actul administrativ (semnat digital de reprezentantul legal) prin care este desemnat împuternicitul.

Facem precizarea că doar documentele enumerate mai sus sunt necesare pentru acordarea accesului în REGES-ONLINE de către I.T.M-BIHOR, prin urmare nu trebuie încărcate și alte documente, pentru a nu îngreuna procedurile de verificare.
Comparativ cu datele electronice transmise în aplicația actuală REVISAL, PRECIZĂM OBLIGAȚIA DE TRANSMITERE ȘI A URMĂTOARELOR NOUTĂȚI ESENȚIALE :
➢Înregistrarea gradului, a tipului de handicap cât și durata certificatului de încadrare eliberat de comisia medicală abilitată de lege pentru persoanele cu dizabilități,
➢Precizarea locului de muncă dacă este fix sau mobil,
➢Evidențierea duratei și a repartizării timpului de muncă pentru toate contractele individuale de muncă, nu doar pentru cele cu timp parțial,
➢Declararea în sistem a suspendării raportului de muncă ca efect a concediilor medicale acordate angajaților, termenul fiind de cel mult trei zile lucrătoare de la data înregistrării la angajator a certificatului medical,
➢ Platforma va permite angajatorului care a preluat lucrători prin detașare, să aibă accesul la datele din contract și va actualiza aceste date în cazul în care pe durata detașării apar modificări cu privire la locul muncii (fix sau mobil), a timpului de muncă și/sau repartizării acestuia și a salariului.
Prin înrolare în platforma REGES ONLINE, angajații și foștii angajați vor avea acces online securizat la propriul istoric profesional și vor putea descărca extrase oficiale din Registru, urmând să primească notificări la fiecare modificare pe care angajatorul o face la propriul raport de muncă.
Platforma REGES-ONLINE care va înlocui în mod definitiv actualul REVISAL, este ușor de accesat și de utilizat, respectă toate cerințele legale privind protecția datelor cu caracter personal și va aduce mai multă transparență în relațiile de muncă prin introducerea unor date suplimentare și oferirea pentru angajați a accesului direct în aplicație.

CONTRAVENȚII ȘI SANCȚIUNI APLICABILE
Vă reamintim răspunderea contravențională pe care o generează neconformarea, având în vedere faptul că:
-nerespectarea obligației privind înregistrarea în Registru, în termenul legal, se sancționează cu amendă de la 15.000 lei la 20.000 lei, 
-necompletarea  tuturor elementelor contractelor individuale de muncă active la data înrolării în noul sistem, care nu se regăsesc în REVISAL, se sancționeaza cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.
-raportarea întârziată a certificatelor medicale sau suspendărilor, se sancționează cu amendă între 3.000 lei la 5.000 lei pe caz.
Pentru îndrumare privind modalitatea de autentificare dar și PENTRU SPRIJIN ÎN CUNOAȘTEREA  FUNCȚIONALITĂȚILOR NOULUI SISTEM, vă recomandăm să accesați link-ul de mai jos pentru vizualizare tutoriale:  
https://www.youtube.com/playlist?list=PLpqSMiGqy3ZFAijRX02yGo59sE9aNZf1o
Informaţii și indicații utile angajatorilor puse la dispoziţie de Inspecţia Muncii se regăsesc la adresele:
https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/ghid-utilizare-aplicatie/    
https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez-angajator/.
Pagina de test a aplicației:reges.dev.inspectiamuncii.org 
Opţiuni de suport tehnic: 
-Adresa de suport Angajatori:regesonlinesuport.angajator@inspectiamuncii.ro ;
-Adresa de suport Salariaţi: regesonIinesuport.saIariat@inspectiamuncii.ro

Cu deosebită consideraţie,
Inspector Șef     
Marius Rotar

 

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii---
Sunt de acord